مقالات آرشیو خبر ها
کونته نمی  توانست سر الکس فرگوسن یوونتوس باشد.

کونته نمی توانست سر الکس فرگوسن یوونتوس باشد.

یوونتوس و آنتونیو کونته سعی دارند وانمود کنند این جدایی خیلی عادی و طبیعی بوده و هیچ مشکلی میانشان وجود نداشته اما نمی توان تصور کرد یک توافق دوجانبه در فضایی کاملا آرام حاصل شده. این تصمیمی نیست که شما در دومین روز تمرین های پیش فصل بگیرید. احتمالا در روز اول چنین عزمی وجود داشته چون تصمیم برای فسخ قرارداد چیزی نیست که بعد از چند ساعت گرفته شود.

 

مسائل کونته درباره قراردادش با باشگاه در چند ماه گذشته مشخص بود اما بعد از موفقیت تاریخی تیم در رسیدن به سومین قهرمانی متوالی پنهان شد. به نظر می رسید او مشکلات را حل کرده اما واقعیت چیزی غیر از این بود.

 

تماشای انتقال الکسیس سانچس به آرسنال و ماجرای خوان مانوئل ایتوربه که هنوز ادامه دارد شاید به اعتبار کونته آسیب رسانده باشد. علاوه بر آن این حس وجود داشت که باشگاه مایل است برای خرید بازیکنان مورد نظر او یکی دیگر از ستاره های تیم را قربانی کند و تنها کسانی که در تیم شایستگی لازم برای این فداکاری را دارند، آرتورو ویدال و پل پوگبا هستند. کونته ناراحتی خود را علنی کرد وقتی امانوئله جاکرینی به ساندرلند فروخته شد اما از دست دادن یک هافبک کلیدی برای تیمی که میخواهد عملکرد خود در لیگ قهرمانان اروپا را بهبود بخشد، هزینه های زیادی بر تیم وارد میکرد.

 

کونته نمیتوانست سر الکس فرگوسن یوونتوس باشد. با استانداردهای ایتالیا، سه سال معادل 25 سال است بنابراین او معادل فرگی برای یوونتوسیها بود.

 

یک مربی نمیتواند در ایتالیا ماندگار باشد و مردم فقط آخرین نتایج را به یاد می آورند. کافی است از مارچلو لیپی بعد از بازگشت به نیمکت تیم ملی ایتالیا بپرسید. شاید کونته نگران بود به سرنوشت چزاره پراندلی مبتلا شود که بعد از آن همه نتایج خوب، فقط عملکردش در جام جهانی بیستم مورد نقد قرار گرفت.

 

آندره آ آنیلی رییس باشگاه گفته تیم به جایی رسیده که میتواند به هر هدفی برسد. کونته فکر میکرد ساختار باشگاه برای بردن لیگ قهرمانان مناسب نیست اما آنیلی و نیروهایش چنین تصور نمیکردند و این مشکل اساسی چند ماه پیش میان دو طرف بود.

 

باید به یوونتوس به خاطر اینکه خبر مهمش را تا این حد مخفی نگه داشته تبریک گفت، در حالی که شایعه اخبار با اهمیت حداکثر چند روز یا چند ساعت قبل از وقوع پخش میشود اما کار تا جایی پیش رفت که کاپیتان تیم جیجی بوفون هم چیزی درباره اش نمیدانست مانند یک انفجار کنترل شده.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
احمد رضا نیک اقبال
احمد رضا نیک اقبال«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: